FAQ

  1. Rozpoczęcie współpracy

    1. Prosimy o kontakt pod adresem biuro@televend.pl lub skorzystanie z formularza kontaktowego . Zwrotnie otrzymasz aktualny cennik terminali oraz link do portalu rejestracyjnego dla nowych Operatorów terminali Nayax, gdzie poznasz szczegółowo warunki świadczenia usługi i wypełnisz formularz rejestracyjny.

    2. Aby zostać Operatorem terminali Nayax musisz:
      – wypełnić formularz rejestracyjny na portalu rejestracyjnym dla nowych Operatorów terminali Nayax
      – złożyć zamówienie na terminale z naszej oferty lub wskazać numery seryjne terminali nabytych z innej dystrybucji np. rynek wtórny
      – podpisać umowę o świadczenie usługi z naszą firmą, która jest oficjalnym dystrybutorem rozwiązań Nayax w Polsce
      – podpisać umowę na rozliczenie transakcji z terminali z agentem rozliczeniowym – firmą Elavon

    3. Formalności z naszą firmą można załatwić nawet w 1 dzień. Najwięcej czasu zajmuje podpisanie umowy z agentem rozliczeniowym (bez niej terminale będą sprawne, ale nie będą przyjmowały płatności kartami bankowymi). W najbardziej optymistycznym wariancie potrzebujesz min. tydzień, a zazwyczaj uruchamiamy Operatorów w czasie krótszym niż 2 tygodnie.

    4. Wychodząc naprzeciw oczekiwań klientów podpisujemy umowy w formie elektronicznej, korzystając z platformy DocuSign. Nie musisz mieć podpisu elektronicznego – wszystko zapewnia DocuSign. Otrzymasz od nas link do elektronicznego podpisu umowy. Wypełnisz podstawowe dane i podpiszesz dokument z poziomu przeglądarki. Wygoda i prostota tego rozwiązania sprawia, że wszystko zajmie Ci tylko kilka minut.

  2. Agent rozliczeniowy / rozliczanie transakcji kartami bankowymi

    1. Agent rozliczeniowy odpowiada za procesowanie transakcji kartą bankową. Po przyłożeniu karty do terminala uzyskuje autoryzację od banku klienta i przesyła informację zwrotną do terminala. Po udanej transakcji otrzymuje od Nayax informacje o zrealizowanej płatności i na jej podstawie przekazuje środki na konto operatora.

    2. Na obecną chwilę transakcje wykonane na terminalach Nayax mogą być rozliczane tylko przez Elavon.

    3. Nie. Rozliczenie transakcji z terminali Nayax wymaga specjalnie skonfigurowanej umowy rozliczeniowej. W takim przypadku należy zwrócić się do Elavon z prośbą o przygotowanie nowej umowy na rozliczenie transakcji wykonanych na terminalach Nayax.

    4. Prowizja za rozliczenie transakcji zależy w największym stopniu od wartości transakcji (im większa kwota transakcja tym mniejsza prowizja w ujęciu procentowym). Prowizja może się zmieniać w zależności czy płatność była wykonana kartą krajową czy zagraniczną (płatności kartami zagranicznymi mają podwyższoną prowizję). Poniżej uśrednione wartości transakcji dla kilku wybranych kwot:

      Kwota transakcji
      (zł)
      Orientacyjny koszt średniej transakcji Orientacyjny procentowy koszt uśredniony
      3 0.10 3.25%
      5 0.12 2.50%
      10 0.19 1.93%

       

    5. Elavon wypłaca środki na podstawie paczek z informacjami o transakcjach wysłanych przez serwery Nayax co 24h. Niestety interwał nie odpowiada dobie zegarowej. Paczka transakcji zostaje wysłana po północy. Elavon przyjmuje datę paczki na podstawie daty otrzymania, więc paczka transakcji zawsze zawiera transakcje z dnia wcześniejszego, a nie zgodnego z datą oznaczającą paczkę. W rezultacie przelew od Nayax zawiera transakcje z części dwóch poprzednich dni. Dodatkowo należy pamiętać, że system Nayax pokazuje wyłącznie wartość brutto transakcji, od której Elavon pobiera prowizję.

      Za jakie transakcje dostaliśmy wypłatę można sprawdzić zakładając konto na portalu:

      Elavon Connect

      (Pomoc z rejestracji/logowaniu i korzystaniu z platformy ElavonConnect otrzymają Państwo od BOK Elavon tel. 22 306 03 16)

       

  3. Opłaty i abonament

    1. Operator terminali ponosi miesięczną opłatę abonamentową za każdy aktywny terminal (taki, który przynajmniej raz w danym miesiącu kalendarzowym połączy się z serwerami Nayax) oraz za kartę SIM w urządzeniu niezależnie od aktywności terminala.

    2. Opłata abonentowa zależy w głównej mierze od wybranego Planu Taryfowego, który warunkuje zakres uprawnień w systemie. W ramach jednego planu taryfowego abonament miesięczny za system Nayax różni się w zależności od ilości terminali posiadanych przez Operatora – im większa ilość urządzeń tym mniejszy wymiar abonamentu.

    3. Abonament za terminale Nayax naliczany jest tylko od urządzeń, które w danym miesiącu kalendarzowym chociaż raz połączyły się z serwerami (czyli zostały podłączone do zasilania i mają aktywną kartę SIM lub połączenie LAN). Jeżeli przez cały miesiąc kalendarzowy urządzenie pozostanie odłączone, opłata nie zostanie naliczona.

    4. Opłata abonamentowa za terminal Nayax jest naliczana, gdy urządzenie połączy się w danym miesiącu kalendarzowym z serwerami Nayax. Brak transakcji nie zwalnia Operatora z płatności za uruchomiony, gotowy do przyjmowania płatności terminal. Aby nie ponosić opłat za okres w którym terminal nie jest aktywnie użytkowany zalecamy:

      – odłączenie terminala od zasilania na okres pełnego miesiąca kalendarzowego lub
      – pozbawienie terminala dostępu do Internetu poprzez usunięcie karty SIM lub odłączenie od sieci LAN

      W przypadku dwuczęściowych zestawów klasycznych (AMIT + VPOS) trzeba pamiętać, żeby odłączyć zasilanie modułu wewnętrznego (AMIT), gdyż to on odpowiada za komunikację z serwerami.

    5. Abonament za kartę SIM jest naliczany niezależnie od aktywności terminala, tak długo jak Klient będzie w posiadaniu kart SIM. Opłata SIM jest naliczana za karty SIM pochodzące z naszej dystrybucji oraz za karty SIM producenta terminali, które można spotkać w kupowanych na rynku wtórnych terminalach.

      Aby uniknąć opłaty za karty SIM w nieużywanych terminalach należy odesłać je do naszego biura lub zgłosić do dezaktywacji.

    6. Opłata abonamentowa za karty SIM jest stałym miesięcznym zobowiązaniem i nie zależy od aktywności terminali. Jeśli terminale mają być nieaktywne przez dłuższy czas, klient powinien rozważyć odesłanie kart SIM lub zgłoszenie ich do dezaktywacji. Po otrzymaniu kart lub wykonaniu dezaktywacji zmniejszymy ilość abonamentów w kolejnych fakturach. Ponowne uruchomienie terminala będzie wymagało zamówienie od nas nowej karty SIM.

    7. Z uwagi na złożony system raportowania i konieczność opracowania danych, faktury są wystawiane po zamknięciu miesiąca (zazwyczaj 4-7 dnia miesiąca po miesiącu rozliczanym) i przesyłane elektronicznie na adres wskazany w umowie. Wysokość abonamentu Nayax określona jest w EUR. Faktury wystawiane są w PLN, a do przeliczenia stosujemy średni kurs NBP z dnia wystawienia faktury.

      Bierzemy pod uwagę realny czas na opłacenie faktur, dlatego przyjmujemy termin 14 dni od formalnej daty wystawienia, a tym samym ~7 dni na opłacenie faktury.

      W sprawie faktur i płatności prosimy o kontakt wyłącznie z Księgowością.

    8. Abonament miesięczny naliczany jest tylko wtedy, kiedy terminal połączy się w danym miesiącu kalendarzowym z serwerami. Czyli, jeżeli jest odłączony od zasilania przez pełny miesiąc, to nie będzie opłaty abonamentowej. UWAGA: odłączenie zasilania musi nastąpić najpóźniej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który nie ma być naliczany abonament.

      Jeżeli w danym miesiącu terminal nie łączy się, to za ten miesiąc naliczany zostanie tylko abonament za kartę SIM. Abonament za karty SIM, które są w posiadaniu klienta naliczany jest niezależnie od ich aktywności.

    9. Rozwiązanie umowy z nami jest bardzo proste. Wystarczy mailowa informacja i odesłanie lub zgłoszenie kart SIM do dezaktywacji. Dopóki operator nie rozliczy się z posiadanych kart SIM, będziemy naliczać opłatę abonamentową.

      Jeżeli operator kończy współpracę z Televend, a terminale Nayax decyduje się odsprzedać na rynku wtórnym, zawsze prosimy o podanie danych kontaktowych do nabywcy lub poinformowanie go, że do uruchomienia urządzeń niezbędny jest kontakt z naszą firmą, np. za pośrednictwem maila.

  4. Obsługa zamówień

    1. Zamówienia kierujemy drogą mailową na adres biuro@televend.pl , podając dane zamawiającego oraz adres wysyłki. W efekcie zostanie wystawiona faktura proforma. Zamówienie zostanie wysłane po opłaceniu proformy.

    2. Zazwyczaj zamówienia są wysyłane w przeciągu 2-4 dni roboczych po zaksięgowaniu wpłaty.

    3. Zapytania o status realizacji zamówienia prosimy kierować mailowo pod adresem biuro@televend.pl .

    4. Tak. Terminale wysyłamy wstępnie skonfigurowane pod branżę Operatora. Nasz Zespół Techników służy pomocą w przypadku nietypowych konfiguracji lub przy dostosowaniu terminala do indywidualnych potrzeb.

    5. Nie. Produkcja klasycznych zestawów AMIT+VPOS została wygaszona. Obecnie ten model terminali można zakupić wyłącznie z drugiej ręki.

    6. Tak. Sporadycznie zdarza się, że posiadamy na stanie magazynowym małą pulę terminali używanych.

  5. Ogólne informacje o terminalach i systemie Nayax

    1. Tak. Posiadamy aplikację mobilną do zarządzania automatami MoMa dostępną zarówno w sklepie Google Play jak i Apple App Store. Aplikacja jest przeznaczona głownie dla serwisantów. Zawiera podstawowe informacje dotyczące aktywności, sprzedaży i zatowarowania automatów. Pozwala monitorować status automatów i zarządzać terminalami w dowolnym miejscu z dostępem do Internetu. Aplikacja jest uzupełnieniem funkcjonalności systemu, a nie jego zamiennikiem. Aby korzystać z aplikacji musisz mieć konto użytkownika w systemie.

    2. Tak. Nayax oferuje autorską aplikację płatnicza, która posiada wiele dodatkowych opcji marketingowych np. karty prepaid, kampanie marketingowe X+1 gratis, Happy Horus, personalizacja wyglądu automatów w aplikacji, grywalizacja.

    3. Terminale dostarczane przez Televend  są wstępnie skonfigurowane do pracy z wykorzystywanym u klienta typem maszyny. Sama instalacja modułu Nayax jest bardzo prosta, a cały proces początkującej osobie nie powinien zająć więcej niż 20 minut. Wraz z zakupionym zestawem otrzymasz od nas przejrzystą instrukcję opisującą proces instalacji. Najtrudniejszym zadaniem jest w gruncie rzeczy zamontowanie czytnika kart na obudowie maszyny. Automaty vendingowe są jednak zazwyczaj dostosowana do instalacji urządzeń peryferyjnych i większość z nich posiada przygotowane miejsce pod tego typu instalację. Ważne jest, aby podczas instalacji modułu automat był odłączony od prądu.

      W celu sprawdzenia poprawności montażu i konfiguracji zestawu Nayax zaleca się przeprowadzenie testowej transakcji bezgotówkowej. Transakcję testową można wykonać przy użyciu dostarczanej przy pierwszym zamówieniu karty pre-paid lub najlepiej za pomocą karty bankowej. W przypadku konieczności dostosowania konfiguracji do indywidualnych potrzeb lub problemów z działaniem należy się skontaktować z naszą Pomocą Techniczną.

    4. W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy końcówka przewodu łączącego moduł wewnętrzny z czytnikiem kart jest wpięta w gniazdo READER, a nie LAN. Wejścia są tego samego typu i bardzo łatwo o pomyłkę. Jeśli to nie pomoże to w miarę możliwości należy przetestować połączenie z kablem z innego zestawu. Jeśli działania nie przyniosą rezultatu prosimy o kontakt z Pomocą Techniczną.

    5. W Nayax przestrzegamy najwyższych standardów bezpieczeństwa. Jesteśmy objęci certyfikatem PCI (konieczne dla rozwiązań, gdzie występuje rozliczanie płatności kartami bankowymi). Ten certyfikat wymaga od nas stosowania 2-składnikowej autoryzacji (hasła użytkownika oraz kodu autoryzacyjnego wysyłanego wiadomością SMS lub autoryzację poprzez aplikację mobilną MoMa). Dlatego każde konto użytkownika musi być powiązane z unikalnym adresem mailowym oraz numerem telefonu.

    6. Większość nowoczesnych automatów vendingowych potrafi po błędzie fotokomórki zaraportować takie zdarzenie do terminala płatniczego. Transakcja, która zakończyła się błędem wydawania produktu zostaje anulowana. Konsument będzie widział na swoim koncie jedynie blokadę środków (wynika z autoryzacji pewnych środków na poczet przeprowadzenia zakupu), która zostanie zdjęta w właściwym dla banku konsumenta czasie.

    7. Świadczymy wsparcie techniczne za pośrednictwem linii serwisowej dostępnej pod numerem +48 58 333 13 00 oraz dedykowanej skrzynki mailowej pomoc@televend.pl.

      Kontakt telefoniczny jest możliwy w dni robocze w godzinach 8:30-16:30 i jest przeznaczony dla Operatorów znajdujących się przy maszynie na której wystąpił problem
      z działaniem terminala płatniczego. Przed wykonaniem telefonu zapoznaj się z artykułem dotyczącym rozwiązywania problemów:

      Rozwiązywanie problemów z terminalem

      W zdecydowanej większości przypadków nasi technicy są w stanie rozwiązać problem zdalnie. W pozostałych przypadkach prosimy klientów o przesłanie terminala do naszej siedziby.

      W przypadkach, gdy problem ma charakter ogólny lub nie jesteście Państwo przy maszynie, prosimy o wysłanie wiadomości mailowej z szczegółowym opisem problemu
      np. numer seryjny modułu bądź dokładna nazwa automatu w systemie, dokładny czas nieudanej transakcji, podanie 4 ostatnich cyfr środka płatniczego, przebieg nieudanej transakcji lub nagranie wideo.

      Dostarczenie szczegółowego opisu przyczyni się do szybszego rozwiązania problemu!

    8. Terminale Nayax są przeznaczone do sektora samoobsługowego, gdzie wysokość transakcji rzadko przekracza kilkanaście złotych. Nie są wyposażone w PIN pad. Obecne przepisy pozwalają na wykonywanie transakcji bez potwierdzenia kodem PIN do 100 PLN. Jeśli transakcja będzie wymagała potwierdzenie kodem PIN użytkownik otrzyma komunikat o anulowaniu zakupu, sugerujący użycie innej karty.

  6. Serwis urządzeń

    1. Urządzenia zakupione za pośrednictwem firmy Televend są objęte 2 letnią rękojmią. Nie oferujemy naszym Klientom gwarancji w znaczeniu formalnym. Reklamację z tytułu rękojmi Klient powinien zgłosić niezwłocznie po jej ujawnieniu. Urządzenie objęte rękojmią zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na wolne od wad. Rękojmia jest świadczona zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeksu Cywilnego.

      Klient ma możliwość odpłatnej naprawy lub wymiany urządzeń po 2 letnim okresie rękojmi. Przesłane urządzenie jest sprawdzane przez naszych techników. W rezultacie Klient dostaje wycenę naprawy. Diagnostyka urządzeń jest darmowa, a Televend nalicza koszty jedynie w przypadku skutecznej naprawy urządzenia.

      Televend nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe nie z naszej winy (zalanie, spalenie, wandalizm itp.). Urządzenia, które nie należące do naszej dystrybucji mogą zostać naprawione lub wymienione wyłącznie odpłatnie (dot. używane urządzenia importowane do Polski, automaty vendingowe kupione wraz z terminalami Nayax).

  7. Vending (automaty sprzedające)

    1. Oferowany przez nas terminal jest dedykowany do automatów vendingowych. Słowo ‘dedykowany’ jest tutaj bardzo istotne, ponieważ urządzenia samoobsługowe mają pewne cechy, które wymuszają szereg specyficznych rozwiązań technicznych. Stanowią one również dość zróżnicowaną grupę urządzeń, która wymaga często unikalnych ustawień pod danego producenta maszyny.

      Zatem w skrócie – terminal można zainstalować w znakomitej większości automatów vendingowych, ale nie może to być zwykły terminal znany ze sklepowej lady. Nasze terminale są kompatybilne z 99% automatów vendingowych.

    2. Tak. Terminale Nayax mają wsparcie dla protokołu CCI spotykanego w ekspresach kawowych takich producentów jak Franke, Jura, Eversys, Cimbali. Najistotniejszy jest fakt, że nie potrzebujesz żadnego drogiego konwertera MDB/CCI i możesz podłączyć terminal bezpośrednio do ekspresu.

  8. Myjnie Samochodowe

  9. Automaty rozrywkowe

  10. Pralnie

  11. Datkomaty (stacje dotacyjne)

    1. Więcej informacji o stacjach dotacyjnych znajduje się pod adresem https://datkomaty.pl

    2. Towar wysyłamy do klienta i zapewniamy wsparcie zdalne. Do uruchomienia datkomatu wystarczy jedynie dostęp do gniazdka 230V. Dostarczamy zasilacz i w razie potrzeby przedłużacze DC (czyli dużo cieńsze niż klasyczne przedłużacze 230V; można je łatwo zamaskować lub przeprowadzić za listwami, sufitami podwieszanymi itp.). W przypadku ewentualnej awarii terminala wysyłamy urządzenie na podmianę i oczekujemy odesłania wadliwego egzemplarza

    3. Nasze terminale są wyposażone w kartę SIM i zapewniają sobie samodzielnie dostęp do Internetu.

    4. Tak, nasz system backoffice pozwala na kontrolę w czasie rzeczywistym i analizę przebiegu na wiele różnych sposobów:
      https://datkomaty.pl/start#backoffice

    5. Na teraz nie przewidujemy modelu współpracy polegającego na wynajmowaniu datkomatów, ale nie wykluczam tego w perspektywie czasu.