Działania przed wysyłką na serwis

Gdy terminal ma nawiązane połączenie:

 

Możemy to sprawdzić w przypadku urządzeń dotykowych (i mając aktywne menu techniczne)

  • możemy sprawdzić łączenia w systemie
  • naciskając środkowy przycisk i wchodząc w „Terminal Info”
  • Możemy tam sprawdzić numer terminala oraz siłę sygnału RSSI (skala od 1 do 31; 99 oznacza brak połączenia).
  • Od wersji oprogramowania 4.0.6.23 znajduje się tam również informacja na którym paśmie łączy się terminal (2G, 3G, 4G)

W przypadku zestawów klasycznych AMIT-VPOS

  • możemy sprawdzić łączenia w systemie
  • wciskamy menu:
    • 5 x żółty przycisk aby strzałka wskazywała „Modem”
    • 2 x „Enter”
    • mamy teraz minutę wyświetlania RSSI na żywo (w przypadku gdybyśmy chcieli poszukać antenką najlepszego miejsca na spoczynek)
  • zaczekać aż na wyświetlaczu AMITA wyświetli się RSSI: (Jeśli zasięg jest poniżej 7 może to powodować problemy, 99 to brak połączenia)

1. Sprawdź czy terminal jest aktywny:

W DCS zakładka /Administracja /Moduły

Wpisujemy numer który nas interesuje i klikamy szukaj.

Po kliknięciu na numer terminala możemy odczytać czy i w jakim automacie się znajduje oraz jego status.

Jeśli zmienimy jego status to klikamy na koniec zapisz aby zmiany zostały wprowadzone.

Jeśli terminal nie jest wpięty w żaden automat to będzie oznaczać że nie przetworzy również żadnych transakcji.

2. Sprawdź czy terminal ma aktualny profil komunikacji:

  • sprawdź ustawienia komunikacji w ustawieniach automatu – parametr Communication Mode w sekcji Komunikacja ustawień automatu
    • Jeśli terminal jest podłączony po LAN w tym miejscu powinna być zaznaczona opcja Ethernet Listen Socket
    • Jeśli terminal łączy się za pomocą karty SIM w tym miejscu powinna być zaznaczona opcja MQTT Enabled
  • Jeśli jest inaczej zmieniamy parametr wybierając go z listy i klikamy „Zapisz ustawienia”
  • Po zmianie typu komunikacji odłączamy terminal na 2-3 minuty aby rozładował kondensatory i po uruchomieniu na nowo wyszukał sieć.

  • W aplikacji MOMA 2 droga jest podobna. Wyszukujemy automat z terminalem który nas interesuje,
  • Przechodzimy do zakładki ustawienia

  • Dalej ścieżka Parametry / Komunikacja

  • Sprawdzamy czy zaznaczona jest właściwa wartość
  • Jeśli jest inna wybieramy właściwą oraz klikamy przycisk zaktualizuj u góry który podświetli się jeśli zmienimy jakiś parametr

3. Przeładuj ustawienia terminala:

  • Wysyłamy dla terminala polecenie zrzutu do ustawień fabrycznych (Reset to Default Parameters) oraz reset
  • Gdy terminal uruchomi się  ponownie w zależności od protokołu w którym działa wyświetli „Cash only” lub „Use Card/Mobile”
  • Wtedy wysyłamy „Przeładuj konfigurację” oraz Reset
    • W DCS te polecenia znajdziemy w Operacje / Automaty / Wybieramy automat z terminalem który nas interesuje
    • Czynności / i dalej wysyłamy polecenia zgodnie z kolejnością powyżej

  • W MOMA 2
  • Wyszukujemy automat z terminalem który nas interesuje
  • Po naciśnięciu „klucza” poza funkcją zamień urządzenie znajdziemy funkcje przeładuj konfigurację oraz restartuj urządzenie
  • Polecenie zrzutu do ustawień fabryczny znajduje dalej po naciśnięciu „Działania”
  • Dalej wysyłamy polecenia dla terminala zgodnie z kolejnością wyżej

 

4. Wyślij aktualizację do najnowszej wersji

Aktualną wersję wraz z instrukcją można znaleźć tutaj: https://nayax.pl/baza-wiedzy/aktualizacja-oprogramowania-terminala/

5. Skontaktuj się z infolinią techniczną aby sprawdzić konfigurację automatu

https://nayax.pl/kontakt/

Pomoc techniczna 58 333 13 00 (8:30 – 16:30) pn. – pt.

 

 

## Jeśli terminal nie ma połączenia z siecią (wyświetla Modem INIT FLR, zatrzymuje się na Network ok, Network Reg FLR, wyświetla MRST lub odlicza w dół):

Wymienione powyżej przypadki dotyczą sytuacji gdy terminal nie zarejestrował się w sieci

  • sprawdź czy w gnieździe SIM znajduje się karta (w AMIT na grzbiecie urządzenia, w urządzeniach dotykowych gniazdo SIM jest widoczne od tyłu)
  • w przypadku urządzeń dotykowych upewnij się, że karta jest poprawnie umieszczona w gnieździe SIM,
  • w przypadku VPOST karta powinna być wpięta w gniazdo karty po lewej stronie, po prawej stronie jest miejsce na kartę SAM (nieużywana w Polsce),
  • upewnij się, że antena jest podłączona do urządzenia i wyprowadzona poza obudowę automatu
  • sprawdź parametr RSSI (siłę sygnału) – powinien wynosić powyżej 7
  • sprawdź stan kabla antenowego, gniazda antenowego oraz gniazda karty SIM
  • odłącz terminal od zasilania na 2-3 minuty aby rozładował kondensatory i po uruchomieniu na nowo wyszukał sieć.
  • wyjmij kartę z gniazda SIM i spróbuj oczyścić styki przez potarcie o miękki materiał, włóż z powrotem kartę i ponownie zresetuj urządzenie
  • postaraj się podmienić kartę SIM na inną najlepiej z sprawdzonego zestawu, który już działa
    • jeśli inna karta łączy się w urządzeniu to karta SIM z problematycznego zestawu jest uszkodzona (Prosimy wtedy o wiadomość na pomoc@televend.pl zostawnie wtedy wysłana nowa karta na wymianę)
    • jeśli inna karta również się nie łączy to prawdopodobnie uszkodzony jest któryś z elementów łączności lub oprogramowanie modemu (w tej sytuacji prosimy o wypełnienie formularza serwisowego i odesłanie terminala do nas https://nayax.pl/serwis/)