Aktualizacja oprogramowania terminala

Nayax ciągle dba o rozwój swoich produktów i raz na kilka miesięcy wypuszcza aktualizację oprogramowania terminali. Każda aktualizacja to poprawki bezpieczeństwa, poprawa wydajności i stabilności działania, a czasami także nowe funkcjonalności dostępne wyłącznie od określonej wersji. W tym artykule przedstawimy w jaki sposób zaktualizować oprogramowanie terminali AMIT+VPOS, Onyx oraz VPOS Touch.

Na dzień 23.10.2024 oficjalne oprogramowanie zalecane do stosowania na terminalach Nayax to:

  • VPOS Touch / Onyx – MAIN 4.0.24.12-RC05 – Jan 7 2025 / 2.4.2.6-rc04
  • AMIT – MAIN 3.0.0.9
  • VPOS – POS 2.7.0

Aktualizację możemy zlecić w 2 miejscach:

  • W ustawieniach automatu, z menu Czynności wybieramy „Update Device Version

 

  • W ustawieniach modułu (Administracja moduły), z menu Actions wybieramy „Update Device Version” (w przypadku aktualizacji VPOS przechodzimy do ustawień VPOS –  Administracja VPOS)

Po wybraniu polecenia aktualizacji urządzeń wyskoczy okno, w którym zostaniemy poproszeni o wybranie wersji oprogramowania, które chcemy zastosować na terminalu:

  • MAIN Requested FW Version oraz POS Requested FW Version wybierz zgodnie z wersją podaną na górze artykułu lub skontaktuj się z pomocą techniczną by upewnić się, która wersja powinna być obecnie stosowana
  • Opcjonalnie możesz zaplanować aktualizację terminala wybierając konkretną datę i godzinę w polu Schedule Update
  • Zatwierdź polecenie aktualizacji przyciskiem „Apply

 

Aktualizacja AMIT będzie przebiegała podobnie z tą różnicą, że nie będziesz w stanie jednocześnie zaktualizować wersji POS. Należy przejść do ustawień VPOS –  Administracja VPOS , i w ustawieniach wybrać wersję POS do aktualizacji, a następnie kliknąć przycisk „Uaktualnij wersję FW VPOS”:

 

Polecenie aktualizacji trafia zawsze do kolejki urządzenia i oczekuje na przyjęcie przez urządzenie. W momencie, gdy terminal otrzyma polecenie aktualizacji rozpocznie proces pobierania niezbędnych danych, po czym przystąpi do właściwej aktualizacji. W czasie tego procesu terminal może się kilkukrotnie resetować, pozostawać z czarnym ekranem lub wyświetlać tylko logo Nayax. Całość w zależności od zasięgu może trwać od 15 do 30 minut. Ważne, aby podczas aktualizacji urządzenie pozostawało cały czas zasilone, gdyż przerwy w zasilaniu spowodują rozpoczęcie całego procesu od nowa, a w skrajnych wypadkach mogą spowodować uszkodzenie plików na terminalu. W rezultacie urządzenie może być niezdatne do użytku i będzie musiało być wysłane do naszego serwisu na manualne wgranie oprogramowania.