Kasa123 – najczęstsze błędy

1. Wystąpił błąd 110 lub 132 – brak uprawnień.

Należy sprawdzić czy w aplikacji Aplikasa 123 dodani kierownicy mają odpowiednio nadane uprawnienia.

Opis tego procesu znajdziemy jako krok 5. poniższej instrukcji:

https://nayax.pl/kasa123/

2. Wyświetla się błąd 131 – błąd wystawienia paragonu

Najczęstsze przyczyny powyższego błędu:

*Podanie numeru seryjnego terminala, zamiast numeru id automatu.

*Różnica w nazwie między kasjerem (sqs konektor), a kierownikiem (Aplikasa 123) nazwa musi być taka sama.

*Hasłem kierownika nie jest id automatu.

*Literówka, dodatkowa spacja, brak jakiegoś znaku, jeśli dane się nie pokrywają, kasa nie połączy ich ze sobą i nie będzie w stanie wystawić paragonu.

Sugerujemy przejrzenie kont kasjerów i kierowników, dla automatów z błędami, pod kątem poprawności danych.

Szczegółowy opis konfiguracji w poniższej instrukcji (krok 5.)

https://nayax.pl/kasa123/

3. Pojawił się błąd 960 – brak drukarki

Należy skonfigurować drukarkę, sugerujemy postępowanie zgodnie z instrukcją (krok 5.).

https://nayax.pl/kasa123/

4. Wystąpił błąd przy komunikacji z drukarką. Błąd: java.net.ConnectException: failed to connect to localhost (…) Connected failed: Econnrefused (Connection refused).

Błąd dotyczy drukarki. Kasa zawsze dąży do wydania paragonu. Jeżeli przy wywołaniu transakcji nie wskazana inaczej, to kasa będzie chciała wydrukować paragon. Ponieważ myjnie nie mają prawdziwej drukarki, to oszukują kasę i wpisują jakiś nasłuch, ale tam nie ma drukarki, więc jest zgłaszany wyjątek.. Należy to zignorować. Program kasy nadal będzie działał poprawnie. Przy wysyłce mailem problem zniknie.

5. Błąd przy ściąganiu paragonów z kolejki. Błąd: java.net.UnknownHostException: Unable to resolve host "sqs...": No address associated with hostname

Jest to błąd problemu z internetem. Proponujemy sprawdzenie połączenia, połączenie się w alternatywny sposób, jeśli mamy wi-fi, to przez pakiet danych. Jeśli pakiet danych, to przez wi-fi. Upewnienie się, że połączenie z internetem jest stabilne i na dobrym poziomie.

6. Błąd przy ściąganiu paragonów kolejki. Błąd: java.net.SocketTimeoutException: timeout

Ten błąd oznacza problem z dostępem do sieci, proszę upewnić
się  że:

  • aplikacja kasa123 i sqs-connector jest dodana do wyjątków w kwestii
    oszczędzania energii (brak oszczędzania),
  • urządzenie nie ma jakiegoś profilu oszczędzania (wygląda tak jakby się
    usypiało)

7. Raport okresowy kasy fiskalnej pokazuje więcej, niż system Nayax.

Najczęstsze przyczyny takich sytuacji:

  • Kasa miała problem z łączeniem i nie wystawiła paragonów danego dnia, paragony trafiły do kolejki. Kasa starała się dalej je wystawić i udało się to dzień później.
  • Raport okresowy uwzględnia raport dobowy z dnia wcześniej.
    Np. Raport okresowy generujemy od 01.01.2024, 00:00. A raport dobowy został wystawiony 31.12.2023, 00:00 – 01.01.2024 00:00. W tym przypadku raporty będą na siebie nachodzić. Warto w tym przypadku w raporcie okresowym zobaczyć jakie numery raportów dobowych wchodzą w skład tego raportu. Najprościej zapobiec można takiemu działaniu przy generowaniu raportu okresowego na podstawie numerów raportów dobowych.