Umowa z Polskie ePłatności (PeP)
Polskie ePłatności to wiodąca firma w branży fintech, działająca na rynku od 2010 roku. Jako najszybciej rozwijający się podmiot w obszarze technologii płatniczych, zajmuje obecnie drugie miejsce wśród największych polskich procesorów płatności bezgotówkowych.
Grupę PeP tworzą spółki: PeP S.A., PeP Online Sp. z o.o. oraz BillBird S.A. Od 2021 roku Polskie ePłatności są częścią międzynarodowej Grupy Nexi – europejskiego lidera w branży płatniczej. Do Grupy Nexi w Polsce należy również Przelewy24.
Uwaga
Obecnie Polskie ePłatności są w stanie rozliczać transakcje płatnicze zrealizowane wyłącznie na terminalach Onyx. Wsparcie dla modelu VPOS Touch jest planowane od początku 2025 roku. Prosimy wziąć ten fakt pod uwagę przy wyborze agenta rozliczeniowego.
Przygotowanie umowy rozliczeniowej i uruchomienie płatności bezgotówkowych
Zanim akceptant będzie mógł przyjąć pierwsze płatności bezgotówkowe na terminalach Nayax musi przejść przez kilka etapów związanych z umową rozliczeniową z PeP:
Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych kwestii dotyczących umowy rozliczeniowej zawieranej z PeP:
- zawierana bezpośrednio z Polskie ePłatności
- umowa na czas nieokreślony z 2-miesięcznym okresem wypowiedzenia
- przelewy realizowane w ciągu 48 godzin, brak opłaty za przelew
- dostęp do Strefy Klienta, zawierającej dane dotyczące współpracy i rozliczeń
- stała opłata za raport do KAS (Krajowa Administracja Skarbowa) w wysokości 5 zł netto miesięcznie (niezależnie od liczby terminali)
- prowizja od płatności kartami bankowymi zależna od wartości transakcji:
Opłata dla kart krajowych zawiera opłatę interchange (IF), opłatę dla organizacji płatniczych oraz marżę PeP.
W przypadku kart zagranicznych do opłaty interchange (IF) i opłaty dla organizacji płatniczych PeP dolicza + 0,3% marży.