Sprzedaż kart prepaid według lokalizacji jest rzadko wykorzystywanym raportem. Użytkownicy przyzwyczaili się do dzielenia automatów w oddzielne struktury za pomocą grup automatów, gdyż są raporty transakcji, które pozwalają filtrować dane po poszczególnych grupach. Lokalizacje są wykorzystywane w dalszym ciągu przy tworzeniu Instytucji, czyli połączenia pól kart dwóch niezależnych Podmiotów w celu świadczenia usługi opartej na wspólnym kredycie karty. W ten sposób konsument może wykonywać zakupy u dwóch różnych operatorów posługując się jedną kartą.
Korzystanie z wspólnego kredytu rodzi konieczność poprawnego rozliczania transakcji ze względu na Operatora, który tą transakcje obsługiwał. Takie dane uzyskam generując raport sprzedaży według lokalizacji. Pole filtrów jest zbliżone do pozostałych raportów:
- Podmiot – parametr określający urządzenia jakiej organizacji mają zostać uwzględnione w raporcie. W przypadku nie wybrania tego parametru, w raporcie zostaną ujęte wszystkie dostępne użytkownikowi urządzenia
- Grupa automatu – ma zastosowanie jedynie w przypadku, gdy liczba urządzeń jest większa niż 1 oraz znajdują się one w różnych grupach. Zapewnia dodatkowy poziom w hierarchii operatora maszyny
- ID Operatora – unikalny, nieedytowalny numer Operatora w systemie Nayax generowany podczas tworzenie Operatora lub pod Operatora. Można go sprawdzić wyszukując odpowiedni podmiot w Administracja >> Operatorzy
- Typ karty – parametr umożliwia wskazanie jednego z 4 rodzajów kart prepaid
- Okres – zakres czasowy, z którego transakcje zostaną wyświetlone. Domyślnie jest ustawiony na Dzisiaj
- Limit wyników – parametr umożliwia ograniczenie liczby wyników do X rekordów. Domyślnie jest ustawiony na 200. Wybierając szersze ramy czasowe zaleca się wybierać maksymalną ilość wyników
Raport zawiera informacje takie jak poniżej:
- Klient – nazwa Instytucji, w której działają karty prepaid
- Nr klienta – numer porządkowy przypisywany poszczególnym Operatorów wchodzącym w skład instytucji
- Nr automatu – numer automatu realizujący sprzedaż w lokalizacji instytucji
- Lokalizacja – umożliwia połączenie automatów danego Operatora z Instytucją. Do lokalizacji może być dopisane wiele automatów
- Nr lokalizacji – numer porządkowy przypisywany podczas tworzenia lokalizacji
- Grupa automatów – określa przynależność automatu do jednej z grup. Jeśli automat nie był przypisany do żadnej grupy to będzie w grupie domyślnej „nieprzypisane”
- Obszar – twór nadrzędny dla lokalizacji. Może skupiać w sobie kilka lokalizacji
- Sprzedaż – ilość przeprowadzonych transakcji
- Total – całkowita wartość transakcji
Tak jak w pozostałych raportach po kliknięciu w nazwę kolumny zmienia się sortowanie kolumny. Możemy posortować wartości rosnąco lub malejąco. Każda kolumna ma opcję filtrowania wyników. Przechodzimy do niej przez kliknięcie 3 kropek przy nazwie kolumny.
Na pierwszych dwóch pozycjach znajdziemy wspomniane wcześniej sortowanie wyników. Po wybraniu kolumny możemy uwidocznić lub ukryć dodatkowe kolumny. Ostatnia opcja to filtrowanie wyników w kolumnie. Możemy wyświetlić wyniki, które zawierają, nie zawierają, zaczynają się od, kończą się na, są równe bądź nierówne wybranej przez nas frazie. Możemy połączyć maksymalnie 2 filtry operatorem logicznym „i” oraz „lub”.
Poniżej tabeli z transakcjami znajdują się pola sumujące liczbę i kwotę transakcji. Natomiast w lewym dolnym rogu znajdziemy nawigację po kolejnych stronach raportu. Domyślnie system wyświetla 40 wyników na stronę. Można zmienić te ustawienie do maksymalnie 200. Jako ostatnia jest podana informacja o całkowitej liczbie rekordów.
Raporty dotyczące prepaid można eksportować do formatu PDF oraz pliku Excel w taki sam sposób jak inne raporty. Może to być przydatne jeśli uzyskane dane musimy dodatkowo przetworzyć. Eksport wykonujemy wybierając odpowiedni format z po użyciu przycisku Eksport do pliku.
Pod przyciskiem Actions znajdziemy:
- Usuń filtry – usuwa wszystkie filtry ustawione w kolumnach
- Reset to default raport state – przywraca ustawienia raportu do stanu domyślnego
- Zapisz stan raportu – zapisuje układ kolumn raportu, który zostanie zastosowany przy następnych wyszukiwaniach