Resetowanie drugiego czynnika uwierzytelniającego

Po wprowadzeniu danych logowania zostałeś poproszony o uwierzytelnienie dwuskładnikowe za pomocą kodu SMS lub kodu z aplikacji MoMa. Niestety kody SMS nie przychodzą na telefon lub kody z aplikacji MoMa nie działają lub w ogóle nie mam dodanego konta do autoryzowania. Co zrobić w takim przypadku?

Przyczyn może być kilka:

  • do konta jest przypisany inny numer niż ten, na który spodziewamy się otrzymać wiadomość SMS
  • wiadomości SMS są blokowane przez Operatora telefonicznego
  • użytkownik ponownie instalował aplikację MoMa lub zainstalował aplikację na innym telefonie i nie ma powiązanego konta do autoryzacji
  • powiązane konto do autoryzacji dotyczy innego użytkownika

W każdym przypadku zaleca się zresetowanie drugiego czynnika uwierzytelniającego. Procedurę zaczynamy podobnie jak przy odzyskiwaniu hasła do systemu, klikając link „Zapomniałeś hasła?”:

 

Zostaniemy poproszeni o podanie naszej nazwy użytkownika lub adresu mailowego powiązanego z kontem. Dodatkowo należy zaznaczyć checkbox „Nie jestem robotem” po czym kliknąć „Kontynuuj”:

 

Na adres mailowy powiązany z kontem zostanie wysłana wiadomość z 6-cyfrowym kodem uwierzytelniającym ( kod jest ważny przez 30 min). Należy go wprowadzić w polu „Kod e-mail” i kliknąć „Kontynuuj”.

Wiadomość zawierająca kod powinna pojawić się na skrzynce mailowej użytkownika w przeciągu kilku minut. W przypadku, gdy kod autoryzacyjny nie przychodzi proszę:

  • upewnić się, że ta skrzynka mailowa na pewno jest powiązana z podaną nazwą użytkownika
  • sprawdzić folder SPAM
  • dodać adres notifier@nayax.com do białej listy w kliencie pocztowym
  • w ustawieniach serwera poczty upewnić się, że adres notifier@nayax.com nie jest blokowany i dodać go do wyjątków

 

Następnie musimy wskazać co chcemy zresetować. W tym przypadku interesuje nas reset uwierzytelniania drugiego czynnika:

 

Zostaniemy poproszeni o podanie hasła do systemu Nayax:

 

Zostaniemy przekierowani do formularza resetowania dostępu do konta. Powinniśmy zweryfikować nasz numer telefonu. Jeśli zależy nam na zmianie numeru to musimy go dodatkowo zweryfikować poprzez wybranie „Wyślij kod przez SMS”. Nie jest to konieczne jeśli podany numer zgadza się z aktualnie wykorzystywanym. Możemy przejść do następnej sekcji.

 

Na tym etapie zostaniem poproszeni o wybór metody uwierzytelniania. Możemy wybrać ten z którego korzystaliśmy dotychczas lub spróbować drugiej metody. Nayax zaleca korzystanie z autoryzacji przez aplikację MoMa.

 

W przypadku wybrania wiadomości SMS po kliknięciu „Następnie” autoryzacja zostanie zresetowana na wiadomości SMS. W przypadku, gdy wybraliśmy autoryzator MoMa zostaniemy poproszeni o zeskanowanie kodu QR aplikacją MoMa:

 

Wybieramy MoMa Authencticator z bocznego menu (przesunięcie palcem z prawej krawędzi ekranu do środka lub kliknięcie ikony w prawym górnym rogu wywoła boczne menu). Następnie klikamy dodaj konto co uruchomi skaner kodów QR. Po zeskanowaniu kodu proces resetowania autoryzacji zostanie zakończony, a w MoMa Authencticator zacznie wyświetlać kody autoryzacyjne.

 

Gratulacje! Teraz wiesz jak poradzić sobie w przypadku problemów z drugim czynnikiem uwierzytelniającym!