QS Konektor – utrzymywanie aplikacji w tle

Wyświetlanie paragonu i proces fiskalizacji został mocno zintegrowany z transakcją, co sprawia, że nie zadbanie o poprawne działanie Kasy123 i konektora, może wpłynąć na transakcje.
Po zbliżeniu karty do terminala wysyłane jest zlecenie do kasy fiskalnej o wystawienia paragonu, jeśli kasa będzie w tej chwili aktywna, zarejestruje transakcje i odeśle informację o tym do terminala na którym pojawi się paragon. Jeśli natomiast kasa w chwili tego zapytania będzie nieaktywna, transakcja „odbije się” od kasy fiskalnej, która nie zaksięguje tej transakcji, a co za tym idzie terminal odrzuci tę transakcję. Jest to poprawne działanie, ponieważ nie akceptujemy transakcji do której nie możemy wystawić paragonu.
Aby zapobiegać powyższym sytuacjom trzeba zadbać o środowisko na którym działają obie aplikacje. Poniżej przygotowaliśmy, krótką ścieżkę, którą zalecamy podążać, jeśli Twoje urządzenie ma problem z działaniem aplikacji.

 

1. Wyłącz oszczędzanie baterii dla aplikacji

System Android często zamyka aplikacje działające w tle, aby oszczędzać energię. Możesz wyłączyć optymalizację baterii dla wybranych aplikacji:

Metoda 1: Przez ustawienia baterii
  1. Otwórz ustawienia telefonu.
  2. Przejdź do BateriaOszczędzanie baterii.
  3. Wejdź w opcję Optymalizacja baterii.
  4. Znajdź aplikację, którą chcesz utrzymać w tle.
  5. Zmień jej ustawienie na Nie optymalizuj lub Bez ograniczeń.
Metoda 2: Przez ustawienia aplikacji
  1. Otwórz UstawieniaAplikacje.
  2. Wybierz aplikację, którą chcesz utrzymać w tle.
  3. Przejdź do sekcji Bateria.
  4. Zmień tryb działania aplikacji na Bez ograniczeń.

2. Ustaw blokadę aplikacji w tle (na niektórych telefonach)

Niektóre nakładki systemowe (np. Samsung One UI, Huawei EMUI) mają dodatkowe zabezpieczenia:

Samsung (One UI)
  1. Otwórz UstawieniaAplikacje.
  2. Przejdź do Bateria i ustaw Bez ograniczeń.
  3. Możesz także dodać aplikację do listy Aplikacje nigdy nie usypiane.
Huawei (EMUI)
  1. Otwórz Menadżer telefonu.
  2. Przejdź do Oszczędzania energii i dodaj aplikację do Chronionych.

 

Motorola

W telefonach Motorola (z czystym Androidem lub nakładką My UX) nie ma tak agresywnych mechanizmów ubijania aplikacji, jak w Xiaomi czy Huawei, ale warto wykonać kilka kroków, aby zapobiec ich zamykaniu w tle.

1. Wyłącz optymalizację baterii dla aplikacji
  1. Otwórz Ustawienia.
  2. Wejdź do Aplikacje i powiadomieniaZobacz wszystkie aplikacje.
  3. Wybierz aplikację, którą chcesz utrzymać w tle.
  4. Przejdź do BateriaOptymalizacja baterii.
  5. Kliknij Nie optymalizuj lub wybierz Bez ograniczeń.
2. Dodaj aplikację do „Aplikacje nigdy nie usypiane”
  1. Otwórz UstawieniaBateria.
  2. Wejdź w Oszczędzanie baterii.
  3. Przejdź do Tryb adaptacyjny baterii i wyłącz go (jeśli chcesz całkowicie uniknąć usypiania aplikacji).
  4. W sekcji Zarządzanie aplikacjami w tle znajdź opcję Aplikacje nigdy nie usypiane i dodaj tam swoje aplikacje.

3. Włącz autostart aplikacji

Na niektórych telefonach (np. Xiaomi, Huawei, Oppo) aplikacje mogą być automatycznie zamykane po restarcie telefonu, jeśli nie mają włączonego autostartu.

  1. Otwórz UstawieniaAplikacjeAutostart.
  2. Włącz autostart dla wybranych aplikacji.

Niektóre modele Motoroli (np. Motorola Edge, Moto G Power) pozwalają na autostart aplikacji:

  1. Przejdź do UstawieniaAplikacje i powiadomienia.
  2. Wybierz aplikację, którą chcesz utrzymać w tle.
  3. Poszukaj opcji Uruchamianie aplikacji i upewnij się, że jest włączona.

4. Sprawdź połączenie z siecią

Jeśli telefon łączy się tylko z Wi-Fi zalecamy dodanie do niego karty SIM z internetem, a nawet przełączenie telefonu w tryb pracy jedynie na internecie z karty SIM.

5. Nie wyłączaj QS Konektora

Pomocną radą może być nie wyłączanie aplikacji Konektora, tzn. w momencie kiedy mamy włączoną aplikację QS Konektora, blokujemy telefon. Nie zrzucamy aplikacji do działania w tle.

6. Spróbuj innych kroków

Wielu użytkowników kasy korzysta z różnych modeli urządzeń, co sprawia, że nie jesteśmy w stanie powiedzieć każdemu, co dokładnie i gdzie może zrobić, żeby aplikacje działały poprawnie. Jeśli inne nasze instrukcje nie pomogły, radzimy spróbować działać we własnym zakresie w szukaniu przyczyny błędu, być może inne ustawienia sprawiają, że aplikacje fiskalne są blokowane.

7. Użyj aplikacji trzecich

Jeśli Twój telefon mimo to zamyka aplikacje, sprawdź, czy nie masz włączonych agresywnych trybów oszczędzania energii, takich jak Ultra oszczędzanie baterii.

Skorzystanie z aplikacji trzecich jest ostatnim krokiem, które może pomóc. Poprawne ich skonfigurowanie może sprawić, że telefon nie będzie mógł wyłączać aplikacji, lub kiedy ją wyłączy zostanie automatycznie uruchomiona ponownie.

Poniżej kilka przykładowych aplikacji:

Background Apps & Process List

Pozwala monitorować i utrzymywać aplikacje działające w tle.

MacroDroid – Automatyzacja

Pozwala tworzyć automatyczne reguły, np. ponowne uruchamianie aplikacji, gdy zostanie zamknięta.

DontKillMyApp

Pomaga w konfiguracji telefonu, aby nie zamykał aplikacji. Szczególnie przydatne na agresywnych systemach (Xiaomi, Huawei).

 

8. Wymiana urządzenia

Jeśli powyższe działania nie przyniosły rezultatu pozostaje zmiana urządzenia, na zalecane przez producenta kas fiskalnych, tj. SUNMI np. L2H lub L2S pro.
Wymiana urządzenia wiąże się z zakupieniem nowej licencji.