System Nayax umożliwia nam raportowanie momentu, gdy serwisant opróżnia kasetkę automatu. Powiadomienia możemy otrzymać w postaci wiadomości mailowej, sms lub powiadomienia push w aplikacji MoMa. W zdarzeniach automatu zostanie też odnotowane stosowne zdarzenie zawierające w opisie kwotę gotówki zliczoną na podstawie raportowanej przez maszynę sprzedaży (dlatego ważne, aby maszyna miała możliwość raportowania sprzedaży gotówkowej). Na poniższym materiale przedstawiono jak w praktyce korzystać z raportowania opróżnienia kasetki.
W zależności od wciśniętego klawisza i długości jego przytrzymania możemy zdefiniować w AMIT 3.0 w sumie 4 zdarzenia:
- BT1 Red button Long press – przytrzymanie przycisku czerwonego (pobór gotówki)
- BT1 Red button Short press – krótkie przyciśnięcie przycisku czerwonego (pobór gotówki)
- BT2 Yellow button Long press – przytrzymanie przycisku żółtego (zatowarowanie)
- BT2 Yellow button Short press – przyciśnięcie przycisku żółtego (zatowarowanie)
Dla każdego zdarzenia możemy ustawić szereg akcji i powiadomień. Niektóre można łączyć ze sobą w jedno zdarzenie np. zatowarowanie maszyny i pobór gotówki. Możemy wybierać spośród następujących akcji:
- Cash – oznaczenie poboru gotówki oraz wyzerowanie kasetki
- DEX – odczyt DEX z automatu
- Pick – uzupełnienie stanu automatu zgodnie z listą braków
- Poll Request – wymuszenie na urządzeniu sprawdzenia konfiguracji z wartościami w systemie Nayax
- Counter Request – odczytanie liczników
- Fill to Pick – uzupełnienie stanu automatu zgodnie z listą braków
- Machine Full – ustawienie stanu produktów na wartość maksymalną
- … (Alert Only) – zdarzenie zostanie zarejestrowane, ale nie będzie miało wpływu na stan kasetki bądź stan zatowarowania
Jeśli chcemy otrzymać powiadomienie o innym zdarzeniu niż Cash Collection to zgodnie z materiałem filmowym powinniśmy szukać innego zdarzenia w Zasadach alarmowania w Ustawieniach konta. W praktyce możemy otrzymać powiadomienie o każdym wydarzeniu według własnego uznania.