Przy pomocy Dynamicznego Monitoru Transakcji możemy w łatwy sposób znaleźć interesującą nas transakcję. Zależnie od tego w jaki sposób została wykonana transakcja np. kartą bankową czy aplikacją w telefonie będziemy potrzebowali różnych informacji od klienta. W przypadku kart bankowych są to po prostu 4 ostatnie cyfry nadrukowane na karcie płatniczej, ale jeśli jest to karta dodana do aplikacji płatniczej, będzie konieczne ustalenie wirtualnego numeru karty płatniczej (VAN).
Numer konta wirtualnego (VAN) to tymczasowy alias numeru Twojego faktycznego konta. Numer konta wirtualnego (VAN) jest tworzony po dodaniu karty za pomocą aplikacji np. Google Pay lub aplikacji bankowej. Kiedy na przykład płacisz w sklepach, zamiast faktycznego numeru konta udostępniamy sprzedawcy Twój numer konta wirtualnego (VAN). Dzięki temu informacje o Twoim koncie są bezpieczne.
Poniżej przedstawiamy główne oznaczenia transakcji, na które możemy trafić w systemie:
MCR – odczyt paska magnetycznego,
CON – odczyt danych z chipu karty (stykowo),
CLS – odczyt danych poprzez zbliżenie karty do czytnika,
NFC – odczyt danych poprzez zbliżenie urządzenia mobilnego z NFC.
Jak odnaleźć numer VAN w różnych aplikacjach?
Numer VAN w Google PAY
- Otwórz aplikację Google Pay.
- Kliknij Płacenie.
- Wybierz kartę płatniczą.
- Przewiń na sam dół – tam znajdziesz numer konta wirtualnego (VAN). Widoczne będą tylko jego cztery ostatnie cyfry.”
Numer VAN w Apple PAY
- Otwórz aplikację Portfel.
- Wybierz kartę płatniczą.
- Kliknij przycisk więcej, a następnie Numer karty.
- Na tym ekranie znajdziesz numer konta wirtualnego (VAN). Widoczne będą tylko jego cztery ostatnie cyfry.”
Numer VAN w Revolut
- Otwórz aplikację Revolut.
- Kliknij Karty.
- Wybierz kartę płatniczą.
- Na kolejnym etapie wyświetlone zostaną dane Twojej karty.