Monyx FAQ (Często zadawane pytania)

Jak dodać metodę płatności do portfela Monyx?
Na głównym ekranie aplikacji Monyx, w dolnej sekcji poświęconej kartom przesuń palcem w lewo. Naciśnij znak plus. Pojawi się ekran z opcjami płatności, z którego wybierz metodę, którą chcesz dodać. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Szczegółowy opis dodawania metod płatności znajdziesz pod linkiem:
Dodawanie karty płatniczej / konta PayPal do Monyx

Jak mam odnaleźć automat przed którym stoję i chcę dokonać płatności przez Monyx?

  1. Na ekranie głównym aplikacji kliknij pole wyszukiwania w górnej części ekranu.
  2. Wybierz maszynę:
    a) wpisz identyfikator Monyx, jeśli jest wyświetlany na terminalu lub wpisz kod umieszczony na naklejce Monyx

b) zeskanuj kod QR z naklejki Monyx (skanowanie uruchomisz klikając w ikonę skanowania w prawej części pola wyszukiwania)

 

c) wyszukaj automat na mapie wybierając ikonę lokalizacji (automat nie pojawi się na mapie jeśli operator nie udostępnił lokalizacji urządzenia)

Po wpisaniu numeru / zlokalizowaniu automatu kliknij przycisk „Dodaj urządzenie”.

Jak dodać środki do mojej karty Monyx / karty prepaid?
Kliknij w wizerunek karty, którą chcesz doładować. W kolejnym widoku zostaną wyświetlone różne możliwe do wybrania kwoty do doładowania oraz możliwość wpisania własnej kwoty za pomocą przycisku „Inne”. Poniżej musisz wybrać metodę płatności za zasilenie karty Monyx lub karty prepaid. Kliknij przycisk „Doładowanie”, aby zasilić kartę.
Więcej szczegółów pod linkiem:
Doładowanie głównego portfela Monyx / karty prepaid przez Monyx .

Jakie metody płatności można dodać do aplikacji Monyx Wallet?
Do aplikacji możesz dodać kartę prepaid operatora oraz swoje konto PayPal. Do aplikacji można dodać także karty bankowe w celu zasilenia głównego portfela Monyx lub kart prepaid.
Jak przechowywane są dane mojej karty bankowej?
Monyx Wallet rygorystycznie troszczy się o bezpieczeństwo danych i korzysta z infrastruktury zgodnej z PCI. Numer jest przechowywany w zabezpieczonym magazynie danych, zgodnym z standardami PCI DSS. Jednorazowy token reprezentujący numer karty jest generowany za każdym razem, gdy używasz karty w aplikacji, zapewniając, że wrażliwe dane nie są ujawniane. Zaszyfrowany token może być wykorzystany jedynie w aplikacji Monyx podczas autoryzacji płatności i nie zadziała na innym telefonie.
Jak usunąć kartę bankową lub konto PayPal powiązane z aplikacją Monyx Wallet?
Na samym dole wybierz „Portfel”. Kliknij metodę płatności którą chcesz usunąć z aplikacji. Następnie z rozwijanego menu wybierz opcję usuń.
Czym jest karta Monyx? Jakie są korzyści z jej użytkowania?
Karta Monyx (główny portfel Monyx) to wirtualna karta prepaid. Domyślnie każdy użytkownik posiada tą opcję płatności. Konsumenci mogą doładować tą kartę wybraną kwotą i dokonywać płatności w wszystkich maszynach wyposażonych w terminale Nayax. Dodatkowo doładowując kartę najwyższą kwotą otrzymasz 10% gratis w postaci dodatkowych środków.
Czy bonus 10% kwoty doładowania jest też dostępny w przypadku kart prepaid operatora?
Nie, premia dotyczy tylko doładowań karty Monyx (głównego portfela Monyx).
Czym są nagrody?
Sekcja nagród znajduje się pod ikoną prezentu na dolnym pasku nawigacyjnym. Konsumenci mogą tu sprawdzić swój postęp w akcji promocyjnej prowadzonej przez operatora maszyny np. akcja X+1 gratis.
Jak działają karty na znaczki w sekcji nagrody?
Karty na znaczki reprezentują postęp w akcji promocyjnej X+1 gratis prowadzonej przez operatora automatu. Do udziału w promocji nie musisz się rejestrować. Po zakupie artykułu promocyjnego zostanie utworzona pierwsza karta na znaczki. Po wykonaniu odpowiedniej liczby zakupów promocyjnych będziesz miał możliwość odebrać produkt za darmo przy następnym zakupie. Informację o szczegółach akcji promocyjnej oraz listę produktów biorących udział uzyskasz od operatora automatu np. na informacji wywieszonej na automacie.
Gdzie mogę zobaczyć transakcję dokonane za pomocą Monyx Wallet?
Historię transakcji możesz sprawdzić na dwa sposoby. Po wybraniu sekcji Historia na dolnym pasku nawigacyjnym zobaczysz wszystkie transakcje zrealizowane za pomocą aplikacji. Możesz także wyświetlić wszystkie transakcje wykonane przy pomocy danej metody płatności wybierając ją na ekranie głównym.
Zostałem obciążony, ale nie otrzymałem produktu z maszyny. Co powinienem zrobić?
Za funkcjonowanie maszyny są odpowiedzialni ich operatorzy. Jeśli nie otrzymałeś produktu powinieneś skontaktować się bezpośrednio z operatorem maszyny podając jak najwięcej szczegółów dotyczących transakcji: dokładny czas, wybrany produkt, przebieg transakcji, potwierdzenie operacji itp. Przyśpieszy to proces reklamacyjny.

Masz też możliwość wysłać zgłoszenie z aplikacji przez wybranie z menu ikony koła ratunkowego a następnie przycisku „Zgłoś problem”. Dalej możesz wpisać swoje dane kontaktowe, identyfikator maszyny, wybrać konkretny powód reklamacji oraz opisać zaistniałą sytuację. Takie zgłoszenie zostanie przekazane do operatora automatu, który podejmie dalsze kroki. Z uwagi na czas reakcji zachęcamy do bezpośredniego kontaktu zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi zazwyczaj na obudowie maszyny.
Operator przyznał mi zwrot środków na kartę w aplikacji Monyx. Czy mogę te środki wypłacić?
Nie, zwroty przekazane przez operatorów nie są faktycznymi środkami zdeponowanymi na twoim koncie, ale raczej kuponem do wykorzystania wyłącznie na automatach danego operatora. Jeśli chcesz otrzymać inny rodzaj zwrotu, skontaktuj się bezpośrednio z operatorem.

Jak płacić przy pomocy Monyx Wallet?

  1. Wybierz urządzenie na którym chcesz dokonać płatności:
    a) wpisz identyfikator Monyx, jeśli jest wyświetlany na terminalu lub wpisz kod umieszczony na naklejce Monyx
    b) zeskanuj kod QR z naklejki Monyx (skanowanie uruchomisz klikając w ikonę skanowania w prawej części pola wyszukiwania)
    c) wyszukaj automat na mapie wybierając ikonę lokalizacji (automat nie pojawi się na mapie jeśli operator nie udostępnił lokalizacji urządzenia)
  2. W dolnej części ekrany wybierz metodę płatności, której chcesz użyć.
  3. Naciśnij przycisk „Zapłać”.
  4. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie aplikacji wraz z instrukcjami głosowymi i tekstowymi przekazywanymi przez terminal.

Jaka jest różnica między kartą Monyx (głównym portfelem Monyx), a kartą prepaid dodaną do aplikacji?
Karta Monyx można używać na dowolnym urządzeniu z systemem płatności bezgotówkowych Nayax. Karta prepaid jest powiązana z określonym operatorem i ich urządzeniami i nie może być używana na urządzeniach innych operatorów. Saldo karty Monyx jest zarządzane bezpośrednio przez Nayax, natomiast za saldo karty prepaid odpowiada operator maszyny. Wszelkie zwroty związane z kartą prepaid leżą w gestii operatora.