Listy braków jest informacją przechowywaną w systemie o brakach w zatowarowaniu automatu w danym czasie. Dzięki tej informacji bez większego wysiłku wiemy ile dokładnie produktów mamy zabrać ze sobą w trasę i jakie są braki w danym automacie. Listy da się eksportować do powszechnie wykorzystywanych plików PDF oraz EXCEL. Przykładową listę braków zamieściliśmy do pobrania na dole artykułu.
Listę braków / częściową listę braków możemy wygenerować w kilku miejscach:
- w planogramie automatu
- w tablicy zatowarowania
- w aplikacji MoMa
Pod poniższym linkiem udostępniamy instrukcję tworzenia listy braków:
https://nayax.pl/baza-wiedzy/uzupelnianie-automatu-przy-pomocy-moma-2-0/
Podczas generowania listy braków mamy do wyboru kilka opcji:
- Użyj reguły o min. ilości per automat – podczas generowania zostanie uwzględnione minimum logistyczne. Jeśli liczba brakujących produktów będzie mniejsza niż minimum to artykuł nie pojawi się na liście braków
- Dostosuj listę braków o transakcje online (dot. DEX) – umożliwia tworzenie lsity braków w automatach, których źródło sprzedaży jest ustawione na pliki EVA-DTS
- Dodaj produkty w oparciu o statystyki z wizyty – umożliwia stworzenie listy braków z wyprzedzeniem np na dzień jutrzejszy. System w oparciu o dane sprzedażowe od ostatniej wizyty postara się wyliczyć zapotrzebowanie produktów. Dane będą dokładniejsze w przypadku automatów, w których sprzedaż jest regularna.
Dodatkowo nie zawsze musimy wygenerować pełną listę braków automatu. Czasami będzie nam zależało na szybkim uzupełnieniu wyłącznie strategicznych produktów. Wtedy powinniśmy zaznaczyć interesujące nas produkty w planogramie automatu i na ich podstawie stworzyć częściową listę braków.
Pierwsza strony listy braków zawierają podsumowanie produktów do pobrania z podziałem na grupy produktów. W nagłówku znajdziemy podstawowe informacje o:
- ilości automatów uwzględnionych w liście braków
- ilości produktów do pobrania
- ilości opakowań zbiorczych do pobrania
- data wygenerowania pliku
- operator generujący listę braków
Poniżej znajdą się nazwy brakujących produktów oraz ilość jaka brakuje w automatach, dla których wygenerowaliśmy wydruk. Jeśli w Administracja >> Produkty zamieścimy informacje o opakowaniach zbiorczych to dostaniemy też informacje ile pełnych kartonów, zgrzewek itp. powinniśmy zabrać.
Kolejne strony będą dotyczyły braków w konkretnych automatach.
Na samej górze znajdziemy informacje o lokalizacji automatu w strukturze podmiotu, ponownie datę wydruku oraz uwagi do automatu, które mogą być umieszczone od strony ustawień automatów (Opecajce >> Automaty) w sekcji Informacje ogólne:
Dalej znajdziemy kilka dodatkowych informacji o automacie oraz właściwe braki w automacie, które powinniśmy wziąć ze sobą udając się do maszyny. W przypadku pobrania list braków kilku automatów to każda następna karta będzie dotyczyła kolejnego automatu.
Po zatowarowaniu automatu ilością wyszczególnioną w liście braków powinniśmy skorzystać z opcji uzupełnij według listy braków (Fill Pick List) w aplikacji MoMa lub w tablicy zatowarowania. W rezultacie obecna lista braków automatu zostanie skasowana, poziom towarów zwiększony zgodnie z ilościami z listy a data ostatniej wizyty zostanie zaktualizowana.
W przypadku, gdy umieszczamy w automacie więcej / mniej produktów niż na liście braków powinniśmy w pierwszej kolejności uzupełnić automat według listy braków, a następnie dostosować stan towaru w automacie. Samo zatowarowanie według listy braków opiera się wyłącznie na wygenerowanej wcześniej liście braków, która nie jest aktualizowane automatycznie.