KYC – weryfikacja klienta dla Umów rozliczeniowych z Nayax (Credorax) i Umów o świadczenie usługi Monyx

Czym jest KYC i dlaczego muszę ukończyć weryfikację?

20 maja 2015 r. Parlament Europejski przyjął dyrektywę w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy. W polskim ustawodawstwie zalecenia dyrektywy precyzuje Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Ustawa ta nakłada na podmioty zobowiązane, takie jak banki, instytucje płatnicze. firmy ubezpieczeniowe, czy kantory wymiany walut, obowiązek przeprowadzenia identyfikacji klienta i weryfikacji jego tożsamości.

KYC to skrót od angielskiego wyrażenia „Know Your Customer”, co w tłumaczeniu oznacza „Poznaj swojego klienta”. Jest to procedura, którą muszą stosować instytucje finansowe oraz inne podmioty zobowiązane ustawowo do identyfikacji swoich klientów. Celem KYC jest zapobieganie przestępstwom finansowym, takim jak pranie pieniędzy czy finansowanie terroryzmu.

KYC jest stosowane w celu:

  • Zapobiegania praniu pieniędzy: Procedura KYC pozwala na identyfikację osób, które chcą ukryć nielegalne pochodzenie środków finansowych.
  • Zapobiegania finansowaniu terroryzmu: Dzięki KYC można zidentyfikować osoby związane z organizacjami terrorystycznymi.
  • Ochrony przed oszustwami: KYC pozwala na weryfikację tożsamości klientów i zmniejszenie ryzyka oszustw.
  • Zwiększenia bezpieczeństwa transakcji: Procedura KYC przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa transakcji finansowych.

W ramach procedury KYC w zależności od rodzaju podmiotu i charakteru prowadzonej działalności zbierane są dane takie jak:

  • Dane osobowe (imię, nazwisko, data urodzenia, adres)
  • Dokument tożsamości (kopia dowodu osobistego, paszportu)
  • Numer PESEL lub NIP
  • Informacje o celu prowadzonej działalności
  • Informacje o źródle pochodzenia środków finansowych

Chociaż procedura KYC może wydawać się skomplikowana i czasochłonna, jest ona niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i instytucji finansowych. Dzięki KYC klienci mogą mieć pewność, że ich środki są bezpieczne, a instytucje finansowe mogą oferować swoje usługi w sposób odpowiedzialny.

Procedura KYC w Nayax

Procedura KYC w Nayax ma miejsce bezpośrednio po podpisaniu Umowy rozliczeniowej z Nayax (Credorax) lub Umowy o świadczenie usługi Monyx. Mimo podpisanej umowy nie jesteśmy w stanie uruchomić usługi bez ukończenia weryfikacji klienta. Cały proces jest obecnie dostępny wyłącznie w języku angielskim. W przyszłości planowane jest rozszerzenie wsparcia dla pozostałych języków w tym języka polskiego. Poniżej prezentujemy wraz z objaśnieniami w języku polskim jak krok po kroku pomyślnie ukończyć weryfikację klienta.

 

Link do formularza KYC

Na swoją skrzynkę mailową otrzymasz wiadomość z adresu compliance_eu@nayax.com z prośbą o przejście procesy weryfikacji klienta. W treści wiadomości znajdziesz bezpośredni link w formacie https://onboard.nayax.com/kyc/xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx, prowadzący do Twojego formularza KYC. Możesz również skorzystać z dużego, żółtego przycisku z napisem „Get Started NOW!” (Zacznij teraz!), który kieruje w te same miejsce.

Poniżej tłumaczenie treści wiadomości na język polski:
Cześć [Imię Nazwisko],
Ponieważ Nayax jest regulowaną instytucją płatniczą w Europie, na mocy przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy (dyrektywa UE AML4) jesteśmy zobowiązani do zbierania informacji od naszych klientów, aby móc przekazywać im środki. Przepisy te są dość rygorystyczne i wymagają, aby klienci posiadający konto Nayax zostali zweryfikowani zgodnie z trzema elementami:

  • Potwierdzenie, że firma lub organizacja jest realnie istniejąca.
  • Identyfikacja naczelnego dyrektora lub CEO.
  • Identyfikacja beneficjentów rzeczywistych. Beneficjenci rzeczywisty to osoby posiadające lub kontrolujące więcej niż 25% udziałów w spółce lub, w przypadku innych podmiotów, osoby sprawujące nad nimi znaczącą kontrolę.

Możesz uzupełnić te informacje poprzez bezpieczny portal, klikając w poniższy link: https://onboard.nayax.com/kyc/xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx.

 

1 Strona powitalna

Na stronie powitalnej zauważysz pasek postępu składający się ze strony powitalnej (Welcome) oraz 5 innych etapów:

  • About Your Organisation (O Twojej firmie)
  • About Your Business (O Twojej działalności)
  • Related Individuals (Powiązane osoby)
  • Data Security (Bezpieczeństwo danych)
  • Declaration (Oświadczenie)

Kliknij wybrany numer, jeśli chcesz przeskoczyć do konkretnego etapu. Na samej górze strony znajdziesz także przycisk „SECURE UPLOAD” (bezpieczne przesyłanie). Użyj go ilekroć będziesz musiał przekazać podczas KYC dodatkowe dokumenty. W głównej części umieszczono poniższą informację oraz przycisk „LET’S GET STARTED” (Zaczynamy), za pośrednictwem którego przejdziesz do kolejnego etapu.

Dziękujemy za zakup rozwiązania Nayax do płatności bezgotówkowych i telemetrii!
Jako regulowana, europejska instytucja płatnicza jesteśmy zobowiązani przez przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy (dyrektywa UE AML4*) do zbierania informacji od Ciebie, klienta. Aby to zrobić, musimy Cię zidentyfikować i zebrać dodatkowe informacje.
Proces jest prosty, ale jeśli nie masz pod ręką wszystkich informacji lub jeśli czas nie pozwoli Ci ukończyć procesu w jednej sesji, możesz zapisać postęp i dokończyć to później.
Podchodzimy do prywatności danych niezwykle poważnie, a informacje przekazane w trakcie procesu są ściśle chronione. Przestrzegamy wszystkich aspektów GDPR (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych), a kontynuując, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas Twoich danych osobowych wyłącznie do celów AML i weryfikacji tożsamości, a także upoważniasz nas do udostępniania Twoich danych wyłącznie naszemu zespołowi ds. zgodności i naszym zewnętrznym organizacjom weryfikacyjnym.
Doceniamy Twój czas oraz mamy nadzieję, że nasz proces online okaże się prosty i wydajny!
Zespół NAYAX
Polityka prywatności

 

2 O Twojej firmie

W tym etapie zostaniesz poproszony o podanie informacji o swojej firmie:

  • Country of registration (Kraj rejestracji firmy) – wybierz Poland (Polska), jeśli Twoja firma jest zarejestrowana w Polsce lub wybierz odpowiedni kraj z rozwijanej listy
  • Registered Entity Name (Nazwa rejestrowa podmiotu) – podaj pełną nazwę firmy
  • Entity type (Rodzaj działalności gospodarczej) – wybierz rodzaj działalności, która Cię dotyczy
  • Business Registration Number (Numer Identyfikacji Podatkowej) - podaj swój NIP
  • Registered Organisation Address (Adres rejestrowy firmy) – podaj adres, pod którym masz zarejestrowaną działalność gospodarczą
  • Is your correspondence address the same as the registered address (Czy Twój adres korespondencyjny jest taki sam jak adres rejestrowy firmy) – zaznacz tę opcję, jeśli adres rejestrowy firmy i adres korespondencji są takie same
  • Is your place of doing business the same as the registered address (Czy miejsce prowadzenia działalności gospodarczej jest takie samo jak adres rejestrowy) – zaznacz tę opcję, jeśli adres rejestrowy firmy i adres prowadzenia działalności gospodarczej są takie same
  • What is your Purpose of Business with Nayax? (Jaki jest cel współpracy z Nayax?) – wpisz do jakiego celu chcesz korzystać z rozwiązań Nayax. W przypadku stosowania terminali płatniczych na samoobsługowych maszynach możesz posłużyć się gotową frazą „Cashless payment solutions for unattended machines” co oznacza „Rozwiązania płatności bezgotówkowych dla automatów bezobsługowych”.
  • What is your Nature of Business with Nayax? (Jaki jest charakter Twojej współpracy z Nayax?) – opisz czym zajmuje się Twoja firma w kontekście współpracy Nayax. Poniżej kilka gotowych odpowiedzi:
    – Selling food from self-service vending machines – sprzedaż żywności w automatach sprzedających
    – Selling hot beverages – sprzedaż gorących napojów
    – Selling non-food from self-service vending machines – sprzedaż artykułów niespożywczych w automatach sprzedających
    – Car Washing and Cleaning Services – usługi mycia i sprzątania samochodów
    – Clothes washing and drying services – usługi prania i suszenia ubrań
    – Amusement machines – automaty rozrywkowe
  • Ownership Structure (Struktura własnościowa) – podaj szczegółową strukturę własności, wykazując wszystkich akcjonariuszy i udziały. Jeśli organizacja ma kilka poziomów własności, należy podać szczegóły na temat każdego z nich, prowadząc do ostatecznych beneficjentów rzeczywistych, ujawnionych w następnym etapie formularza. Jeśli masz problem z opisem struktury po angielsku, użyj jednego z darmowych translatorów np. tłumacz Google

Po wypełnieniu wszystkich pól kliknij przycisk AGREE AND CONTINUE.

 

3 O Twojej działalności

Na tym etapie zostanie poproszony jedynie o dwie informacje:

  • Business Website URL/s (Adresy URL witryn firmowych) – podaj adresy internetowe stron związanych z Twoją firmą
  • Industry sector (Brażna) – wybierz z listy w jakiej branży prowadzisz działalność:Adult Entertainment and Porn – Rozrywka dla dorosłych i porno
    Air Vac – Odkurzacze czyszczące
    Alcohol – Alkohol
    Arcade – Salon gier
    Car Wash – Myjnia samochodowa
    Charitable institutions / Non-profit organizations / Fundraising – Instytucje charytatywne / Organizacje non-profit / Zbiórki funduszy
    Cold Drinks – Zimne napoje
    Dog Wash – Myjnia dla psów
    Drugs / CBD – Lekarstwa / CBD
    Drugs / Pharmaceuticals – Lekarstwa / Farmaceutyki
    Gambling / Gaming – Hazard / Gry
    Gym – Siłownia
    Hot Drinks – Gorące napoje
    Kiddie Ride – Bujaki dla dzieci
    Kiosks – Kioski
    Laundry – Pralnia
    Lockers – Szafki
    Massage Chair – Fotel do masażu
    Micro Market – Mikromarket
    Other Pulse Machine – Inne maszyny impulsowe
    Parking – Parking
    Photo Booth – Fotobudki
    Power Bank – Power Bank
    Smart Vending – Smart Vending (inteligentne automaty sprzedające)
    Tobacco / Electronic cigarettes – Tytoń / Elektroniczne papierosy
    Transportation – Transport
    Vending – Food & Beverages – Vending – Jedzenie i napoje
    Video Games – Gry wideo
    Water Machine – Automaty do wody
    Other – Inne

Po wypełnieniu wszystkich pól kliknij przycisk AGREE AND CONTINUE.

 

4 Powiązane osoby

Tutaj musimy podać dane CEO, a także rzeczywistych właścicieli firmy. Rzeczywistym właścicielem jest każdy, kto kontroluje 25% lub więcej firmy, więc możesz mieć ich kilku. W przypadku spółek publicznych, organów rządowych itp., CEO jest pierwszym i jedynym rzeczywistym właścicielem. Poniżej tłumaczenie wstępu tego etapu oraz oryginalny tekst.

Następnie, zgodnie z przepisami UE, musimy zarejestrować, kto kontroluje organizację, czyli CEO, i każdego ostatecznego beneficjenta rzeczywistego, który kontroluje 25% lub więcej udziałów w organizacji. Użyj poniższego przycisku dodawania, aby dodać tyle sekcji beneficjenta rzeczywistego, ile potrzeba. Nie uwzględniaj nikogo, kto posiada mniej niż 25%. W przypadku spółek akcyjnych, organów zarządzających, trustów i wyłącznej własności kliknij przycisk pomocy, aby uzyskać dalsze instrukcje. Użyj poniższego przycisku dodawania, aby dodać tyle sekcji beneficjenta rzeczywistego, ile potrzeba.„Next, as part of the EU regulations, we need to record who controls the organisation, meaning the CEO, and each Ultimate Beneficial Owner who controls 25% or more of the shareholding of the organization. Use the add button below to add as many beneficial owner sections as required. Please do not include anyone that owns less than 25%. For public limited companies, governing bodies, trusts and sole ownership please click on the help button for further instructions. Use the add button below to add as many beneficial owner sections as required.”

W pierwszej kolejności musimy rozwinąć i uzupełnić sekcję CEO i wypełnić ją danymi prezesa, właściciela lub innej osoby sprawującej najwyższe stanowisko w hierarchii firmy.Na samej górze sekcji CEO znajdziemy 2 opcje:
Please check this box if the CEO is a Beneficial Owner (Zaznacz to pole, jeśli CEO jest beneficjentem rzeczywistym) – CEO zostanie ustawiony automatycznie jako pierwszy z beneficjentów rzeczywistych.
Please check this box if this person will sign this declaration (Proszę zaznaczyć to pole, jeżeli ta osoba podpisze niniejszą deklarację) – zaznacz, jeśli dana osoba będzie podpisywała tę deklarację. Po zaznaczeniu tego pola pojawi się dodatkowe pole:
Please check this box if this person is you. – Zaznacz to pole, jeśli jesteś tą osobą. W przeciwnym wypadku pozostaw puste.

W dalszej części podajemy dane osobowe:

  • First Name (Imię)
  • Middle Names (Only leave blank if no middle names) – Drugie imiona (pozostaw puste tylko wtedy, gdy nie ma drugiego imienia)
  • Surname (Nazwisko)
  • Date Of Birth (Data urodzenia)
  • Email Address (Adres email)
  • Contact Phone (Telefon kontaktowy)
  • List all the countries they are a citizen of (Wymień wszystkie kraje, których jest obywatelem)
  • Are they a U.S. citizen (including dual nationality)? (Czy jest obywatelem USA (w tym ma podwójne obywatelstwo)?)
  • Address (adres zamieszkania)
  • Personal ID Number (Numer dowodu osobistego)

Na samym dole sekcji mamy pytanie o bycie osobą publiczną:
Please select if the individual is a PEP (Proszę wybrać, czy dana osoba jest PEP) oraz objaśnienie do tego punktu wraz z oryginalną treścią:

Funkcjonariusz publiczny – wyższy urzędnik publiczny w kraju rejestracji lub za granicą, w tym członek rodziny takiego urzędnika lub korporacja podlegająca jego kontroli lub wspólnik biznesowy; W tym celu „wysoki urząd publiczny” – obejmuje głowę państwa, prezydenta, burmistrza, sędziego, członka parlamentu, członka rządu i starszego oficera wojskowego lub policji lub każdego takiego urzędnika, nawet jeśli jest on opisany inaczej

„Public official – a senior public official in the country of registration or abroad, including a family member of such an official or a corporation under his control or a business partner; For this purpose, „senior public office” – including a head of state, president, mayor, a judge, a member of parliament, a member of the government and a senior military or police officer, or any such officer, even if described differently”

Pozostałe sekcje mają identyczne pytania z wyjątkiem pierwszego pola, dotyczącego czy CEO jest beneficjentem rzeczywistym. Poniżej przykład wypełnionego formularza dla Jednoosobowej Działalności Gospodarczej, gdzie właściciel figuruje jako CEO. Po wypełnieniu wszystkich pól kliknij przycisk SAVE AND CONTINUE:

 

5 Bezpieczeństwo danych

W przedostatnim kroku pragniemy zapoznać Cię z istotnymi informacjami na temat bezpieczeństwa danych. Poniżej zamieszczamy oryginalny tekst oraz tłumaczenie na polski z piątego etapu KYC. Po zapoznaniu się z informacją kliknij przycisk „AGREE AND CONTINUE”, aby przejść do ostatniego kroku.

Podpisywanie elektroniczne
Za chwilę podpiszesz niniejsze oświadczenie, że podane informacje są dokładne i prawdziwe, przy użyciu podpisu elektronicznego. Podpis elektroniczny jest natychmiastowy, łatwy i nie musisz tracić czasu ani udać się do siedziby Nayax lub naszych dystrybutorów w celu weryfikacji.
Częścią procesu podpisywania jest potwierdzenie Twojej tożsamości jako prawdziwej osoby podpisującej deklarację. Wymaga to od Ciebie przygotowania dowodu osobistego lub paszportu. Nagramy również krótki 5-sekundowy film z Twoim udziałem, co jest wymogiem prawnym dla podpisów online i weryfikacji tożsamości.

Twoje informacje są bezpieczne i chronione
Twoje wideo na żywo i dokument tożsamości są tymczasowo przechowywane na tym bardzo bezpiecznym serwerze, wystarczająco długo, abyśmy mogli ukończyć kontrolę przeciwdziałającą praniu pieniędzy, zwykle krócej niż 24 godziny. Po zakończeniu kontroli obrazy i wideo są usuwane i nie są już dostępne online. Nawet gdy są tutaj, są przechowywane w bardzo bezpiecznej bazie danych. Jeżeli prawo wymaga od nas przechowywania jakichkolwiek informacji przez dłuższy czas, są one przechowywane zaszyfrowane offline w miejscu, do którego dostęp jest bardzo ograniczony. Nie można uzyskać do niego dostępu przez Internet.

Twoje informacje są prywatne zgodnie z GPDR
Przestrzegamy przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych i prywatności ISO 27001. Dane osobowe są przetwarzane i gromadzone przez NAYAX zgodnie z Polityką prywatności, dzięki czemu możesz mieć pewność, że wykorzystujemy Twoje informacje wyłącznie w celu zapewnienia zgodności z AML i w żadnym innym celu.

Twoje informacje są wymagane prawnie
Komisja Europejska określa sposób przechwytywania podpisów elektronicznych, eIDAS i wymagane komponenty, takie jak wideo na żywo, których musimy przestrzegać. Więcej informacji na temat podpisów elektronicznych można znaleźć tutaj:
https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/trust-services-and-eid

Dzięki eIDAS UE udało się stworzyć odpowiednie podstawy i przewidywalne ramy prawne dla osób, firm (w szczególności MŚP) i administracji publicznej, aby bezpiecznie uzyskiwać dostęp do usług i dokonywać transakcji online i transgranicznych za pomocą „jednego kliknięcia”.

Potrzebujesz kamery
Upewnij się, że urządzenie, którego używasz, ma dostępną kamerę internetową lub kamerę — jeśli używasz komputera bez podłączonej kamery internetowej, będziesz mieć możliwość przełączenia się na urządzenie mobilne w celu wykonania tego ostatniego kroku. Nie możesz wypełnić deklaracji bez kamery.

Podsumowując, jest to bezpieczne, łatwe, wysoce zabezpieczone i wymagane prawnie, a my uczyniliśmy to bardzo prostym procesem. Gotowy do startu?

 

6 Oświadczenie

To już ostatni krok do ukończenia procesu KYC. W pierwszej kolejności zapoznaj się z pouczeniem:

„Wypełniając niniejszy kwestionariusz i wysyłając go do Nayax, oświadczam i zapewniam, że:

Klient rozumie, że jeżeli informacje podane w niniejszym formularzu będą nieprawidłowe lub wprowadzające w błąd, może to skutkować jednostronnym zerwaniem wszelkich relacji biznesowych z Klientem i należytym powiadomieniem o tym fakcie odpowiednich organów ścigania.

Oświadczamy, że jesteśmy prawnie upoważnieni do ujawnienia informacji i/lub że uzyskaliśmy zgodę każdego Beneficjenta Rzeczywistego na gromadzenie, przetwarzanie i ujawnianie ich danych osobowych zawartych w niniejszym dokumencie.

W związku z tym wyrażamy zgodę, kiedykolwiek jest to potrzebne, na przetwarzanie i przekazywanie naszych danych osobowych wymaganych zgodnie z przepisami RODO w celu zgodności z wymogami Komisji Europejskiej dotyczącymi przeciwdziałania praniu pieniędzy, a także wyrażamy zgodę, kiedykolwiek jest to potrzebne, na przetwarzanie i przekazywanie wyżej wymienionych danych spółkom należącym do grupy, do której należy NAYAX lub naszym podwykonawcom zewnętrznym, aby NAYAX mógł wypełnić swoje ustawowe obowiązki w odniesieniu do przepisów Komisji Europejskiej dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy.

Podając informacje i zrzuty ekranu, niniejszym potwierdzasz prawdziwość danych i autentyczność dostarczonych dokumentów.”

Następnie znajdziesz sekcję wymagających podania danych o Tobie – osobie wypełniającej kwestionariusz. Jeśli na etapie 4. Powiązane osoby wskazałeś siebie jako jedną z osób powiązanych z firmą (CEO lub jeden z beneficjentów rzeczywistych), to sekcja automatycznie uzupełni się Twoimi danymi. W przeciwnym razie uzupełnij sekcję podobnie jak to zostało opisane w etapie czwartym.

We need your proof of authority (Potrzebujemy dokumentu potwierdzającego Twoje upoważnienie)

Jeśli nie sprawujesz funkcji CEO (właściciel firmy/prezes/dyrektor generalny), będziesz musiał dodatkowo wypełnić i załączyć potwierdzenie upoważnienia do złożenia oświadczenia w imieniu firmy. Wzór upoważnienia w formacie PDF możesz pobrać klikając na przycisk DOWNLOAD, a skan podpisanego dokumentu możesz przesłać klikając przycisk SELECT FILE.

„Zidentyfikowano Cię jako upoważnionego przedstawiciela swojej organizacji, dlatego wymagamy od Ciebie dostarczenia podpisanego dokumentu „proof of authority” (upoważnienia). Kliknij przycisk pobierania poniżej, aby pobrać plik dokument w formacie PDF. Prosimy o jego wypełnienie i podpisanie przez dyrektora lub, jeżeli nie jest to firma, przez prawnego przedstawiciela Twojej organizacji. Po podpisaniu prześlij wypełniony dokument.”

  1. W nagłówku upoważnienia wpisz datę podpisania upoważnienia
  2. W części „The Company” (firma), wpisz kolejno:
    Full legal entity name (pełna nazwa firmy)
    Registration ID No. (numer rejestrowy firmy)
    Registered at (adres rejestrowy firmy)
    Name of the business register (nazwa rejestru przedsiębiorstw)
  3. W części „Represented by” wpisz reprezentantów firmy zgodnie z statutem, podając kolejno:
    Full name (imię i nazwisko)
    Date of birth (data urodzenia)
    Country of citizenship (obywatelstwo)
    Home address (adres zamieszkania)
    Title (stanowisko)
  4. W części czwartej wskaż dane osoby upoważnionej w zakresie jak w punkcie wcześniejszym oraz dodatkowo podaj adres e-mail.
  5. Część piąta stanowi do czego zostanie uprawniona wskazana wyżej osoba:„do wykonywania wszelkich czynności wymaganych do nawiązania relacji biznesowej z Nayax Europe UAB, licencjonowaną instytucją płatniczą utworzoną w Republice Litewskiej, w szczególności:
    ☐ reprezentowania firmy podczas procedury identyfikacyjnej firmy przeprowadzanej przez Nayax
    Europe UAB, składania wszystkich wymaganych informacji, potwierdzania ich poprawność, trafności i
    prawdziwości.
    ☐ podpisywania wszystkich umów o usługach płatniczych Nayax Europe w imieniu firmy
    Niniejsze Upoważnienie wchodzi w życie w dniu podpisania i jest ważne przez 1 rok.
    Firma ponosi pełną odpowiedzialność za terminowe powiadomienie Nayax Europe UAB o wszelkich zmianach związanych z niniejszym Upoważnieniem.
    Niniejsze Upoważnienie podlega i jest interpretowane zgodnie z prawem Republiki Litewskiej.”

     

  6. W ostatniej części osoby reprezentujące firmę powinny złożyć podpisy oraz podać swoje imię i nazwisko oraz stanowisko.

 

Identity Documents (dokumenty tożsamości)

W tej sekcji musisz potwierdzić swoją tożsamość przedstawiając zdjęcie jednego z swoich dokumentów oraz nagrać krótkie, 5 sekundowe video, na którym będziesz widoczny.

Dla użytkowników w Polsce istotne są 3 opcje:

  1. National Identity Card (dowód osobisty)
    Należy uzupełnić pola Document Number ( seria i numer dowodu osobistego) oraz  Issuing Country (kraj wydający dokument). Następnie wykonać zdjęcie awersu (Identity Card Front) i rewersu (Identity Card Back) dokumentu korzystając z odpowiadających przycisków.
  2. Driver Licence (prawo jazdy)
    Należy wypełnić pola:
    Issuing Country (kraj wydający)
    Licence Number (numer prawa jazdy)
    Document Expiry Date (data ważności dokumentu)
    Issuing Authority (State/Province) (organ wydający (stan/województwo))
    Podobnie jak w przypadku dowodu osobistego musimy zrobić zdjęcie awersu (Driver Licence Front) i rewersu (Driver Licence Back) prawa jazdy.
  3. Passport (paszport)
    W przypadku paszporty wypełniamy pola Issuing Authority (kraj wydający) oraz Passport Number (numer paszportu). Dodatkowo musisz wykonać zdjęcie paszportu.

Bez względu na to, którą opcję wybrałeś pozostało jeszcze zarejestrować krótkie nagranie video. W tym celu skorzystać z przycisku OPEN CAMERA pod etykietą „Liveness„:

Po kliknięciu przycisku START RECORDING wyświetlona zostanie instrukcja, prosta czynność do wykonania, aby zmusić użytkownika do poruszenia się na nagraniu. W poniższym przykładzie było to dotknięcie palcem nosa („Touch Your Nose„).

Signature (Podpis)

Podpis może być złożony na dwa sposoby:
SIGN (podpis odręczny) – po wybraniu tej opcji pojawi się pole w którym możesz „narysować” podpis ruchem myszy

TYPE SIGNATURE (wpisz podpis) – wpisz swój podpis w polu „Your Signature„, a styl podpisu zostanie dobrany automatycznie.

Additional Signatories (If required) (Dodatkowi sygnatariusze (jeśli jest to wymagane))

Dodatkowo możesz wskazać kolejne osoby, które z pewnych względów również muszą lub chcą podpisać to oświadczenie. Uzupełnij wymagane pola: Position (stanowisko), Email oraz Contact Phone (telefon kontaktowy.

To była już ostatnia czynność. Kończymy podpisywanie oświadczenia klikając przycisk SAVE AND FINISH.