Jedna cena z inkrementacją

Terminale Onyx i VPOS Touch możemy skonfigurować w taki sposób, że użytkownikowi będzie miał możliwość wyboru kwoty płatności poprzez zwiększanie wartości bazowej o stały interwał. Określamy to jako inkrementację ceny i jest to niejako rozwinięcie koncepcji jednej ceny na terminalu. Dzięki temu trybowi użytkownik może wykonać 1 transakcję o wartości wielokrotność podstawowej kwoty, zamiast wykonywać kilka płatności.

Konfiguracja:

– Czytnik kart

– MDB

– Pulse/ccTalk

W sekcji pulsowej mamy możliwość zmiany kilku parametrów w zależności od naszych potrzeb:

  • Credit per Pulse 1 (Cents)
    (wartość w groszach jednego impulsu)
  • Min. Pulses per Vend
    (minimalna ilość impulsów)
  • Number of Increments
    (ilość podbić ceny, maksymalnie 10)
  • Pulse Increment
    (ilość pulsów przypadająca na jedno podbicie ceny)
  • Pulse Line Welcome Message
    (tekst, który będzie wyświetlany ponad polem wyboru)

Cena początkowa na terminalu jest wyliczana według wzoru:

Credit per Pulse 1 (Cents) x Min. Pulses per Vend = CENA
500 x 1 = 500 (5 zł)
500 x 2 = 1000 (10 zł)

Sterując powyższymi wartościami jesteśmy w stanie dowolnie ustawić startową kwotę jaka będzie wyświetlana na terminalu.

W zależności od tego w jaki sposób jest ustawiony kontroler maszyny musimy odpowiednio zmodyfikować ilość i wartość impulsów. Powyższy przykład zakłada, że do uruchomienia maszyny jest potrzebny 1 impuls, który ma kosztować 5 zł. W przypadku, gdy maszyna wymagałaby przesłania 5 impulsów, żeby potraktować zakup jako ekwiwalent wrzucenia 5zł monety, powinniśmy ustawić:
Credit per Pulse 1 (Cents) = 100
Min. Pulses per Vend = 5

Zgodne z wzorem otrzymamy taką samą cenę przy innym ustawieniu wartości impulsów:

Credit per Pulse 1 (Cents) x Min. Pulses per Vend = CENA
100 x 5 = 500 (5 zł)
100 x 10 = 1000 (10 zł)

 

Wartością jednego podbicia sterujemy zgodnie z poniższym wzorem:

Credit per Pulse 1 (Cents) x Pulse Increment = PODBICIE CENY
500 x 1 = 500 (5 zł)
500 x 2 = 1000 (10 zł)
100 x 5 = 500 (5 zł)
100 x 10 = 1000 (10 zł)

 

Zgodnie z powyższymi informacjami mamy dużą swobodę kształtowania ceny początkowej oraz wartości podbicia. Jedynym ograniczeniem jest to, że cena początkowa jak i wartość podbicia muszą być wielokrotnością wartości Credit per Pulse 1 (Cents) wyrażoną w złotówkach.

Poniżej przykład dla następujących ustawień:

Credit per Pulse 1 (Cents) = 100
Min. Pulses per Vend = 5
Pulse Increment = 2

W rezultacie otrzymamy cenę początkową 5zł, a każde podbicie będzie zwiększało cenę o 10 zł. Na terminalu użytkownik będzie mógł wybrać kolejno kwoty: 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25. W tym przykładzie nie możemy uzyskać większych kwot, gdyż maksymalna ilość podbić to 10.