Jak podpisać umowę w formie elektronicznej? (DocuSign)

Nasza firma od dawna udostępnia klientom możliwość elektronicznego podpisania umowy bez konieczności drukowania dokumentów, wykonywania skanów i przesyłania zwrotnie na nasz adres. Umowę podpisujemy za pośrednictwem DocuSign – platformy do zbierania podpisów na dokumentach. To narzędzie, które umożliwia złożenie podpisu elektronicznego z dowolnego miejsca, o dowolnej porze, z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. Dzięki szyfrowaniu Twoje dane są zawsze zabezpieczone przed dostępem niepowołanych osób.

 

Link do elektronicznego podpisania umowy

Przygodę z Nayax  rozpoczynasz od portalu rejestracyjnego w którym jednym z kroków było przesłanie formularza rejestracyjnego. Po jego wypełnieniu otrzymasz w wiadomości email link do elektronicznego podpisu umowy. Skorzystaj z żółtego przycisku PRZEJRZYJ DOKUMENTY, aby zostać automatycznie przeniesiony do Twojej umowy. Poniżej przykładowy email:

Email jest wysyłany z adresu dse_na3@docusign.net na adres osoby upoważnionej do podpisywania umów podany w formularzu rejestracyjnym. Nazwa nadawcy to "Televend via DocuSign". Jeśli nie widzisz korespondencji na swojej skrzynce mailowej, w pierwszej kolejności sprawdź folder SPAM. Następnie dodaj w ustawieniach skrzynki pocztowej adres mailowy dse_na3@docusign.net do listy zaufanych nadawców i skontaktuj się z nami z prośbą o ponowne przesłanie linku.

Podpisywanie dokumentu

Na samej górze znajdziesz krótką informację, która była widoczna też w treści maila z linkiem do umowy. Aby rozpocząć podpisywanie dokumentu, skorzystaj z żółtego przycisku KONTYNUUJ:

Aby skutecznie podpisać umowę możesz uzupełniać kolejne pola przy których znajduje się żółty wskaźnik WYPEŁNIJ:

Nietypowym przyciskiem jest pole Podpisz:

Po jego kliknięciu zostanie otwarte nowe okienko w którym, możesz dostosować swój wzór podpisu. Jeśli dane w polu „Imię i Nazwisko” są poprawne możesz od razu użyć żółtego przycisku ZATWIERDŹ I PODPISZ:

Treść podpisu możesz edytować w polu "Imię i nazwisko" oraz "Inicjały". Za pomocą przycisku zmień styl możesz wybrać pomiędzy różnymi stylami podpisu generowanego przez DocuSign. Wybierając opcję wpisz możesz odręcznie (ruchem myszki) narysować swój podpis. Jest też opcja przesłania własnego podpisu w formie pliku graficznego (najlepiej w rozmiarze zbliżonym do 400 × 145 pikseli). STYL PODPISU MA ZWIĘKSZYĆ ESTETYKĘ DOKUMENTU, ALE W ŻADEN SPOSÓB NIE WPŁYWA NA SKUTECZNOŚĆ PODPISANEJ UMOWY.

Zakończenie podpisywania umowy

Po wypełnieniu wszystkich pół użyj żółtego przycisku ZAKOŃCZ znajdującego się na samym dole dokumentu lub w prawym górnym rogu. Umowa zostanie automatycznie przekierowana do podpisu osoby upoważnionej firmy Televend.

Strona wyświetli monit o możliwości założenia bezpłatnego konta w DocuSign, aby przechowywać elektroniczne dokumenty – jeśli nie jesteś zainteresowany możesz pominąć klikając przycisk Nie, dziękuję. Ostatecznie pojawi się okno informujące o skutecznym podpisaniu dokumentu, takie jak poniżej:

Pobranie podpisanej umowy

Po podpisaniu umowy przez pracownika Televend otrzymasz mailowo link do pobrania kopię podpisanej umowy w formacie PDF. Kliknij przycisk WYŚWIETL WYPEŁNIONE DOKUMENTY, aby przejść do podpisanej umowy:

Następnie z paska narzędzi wybierz ikonę pobierania i wybierz opcję Dokument złożony. W zależności od ustawień Twojej przeglądarki zostanie poproszony o wskazanie lokalizacji na dysku komputera do zapiania pliku lub zostanie automatycznie zapisany w domyślnej lokalizacji.