Korzystając z usług agenta rozliczeniowego Polskie ePłatności, należy pamiętać o konieczności uzupełnienia numerów TID i OID w systemie Nayax. Terminal nie będzie akceptował płatności kartą, jeżeli nie będą one podane.
Numery TID i OID można znaleźć w umowie z Polskimi ePłatnościami. Oprócz tego można je sprawdzić, wchodząc do strefy klienta na stronie Polskich ePłantości. Najpierw należy zalogować się do panelu dostępnego pod tym adresem: https://strefa.pep.pl/ Po logowaniu na ekranie pojawi się główny widok.
W module „📍Lista punktów ” należy wybrać zaznaczony na zrzucie ekranu czerwonym obramowaniem pomarańczowy przycisk „Zobacz więcej”. Przeniesie nas to do sekcji Dane Punktów (OID).
Wylistowane są tu wszystkie dostępne do użycia numery. Pierwsze pole, „Id” to numer OID.
Aby poznać sparowany z nim TID należy wybrać w kolumnie „Akcje” odpowiedni pomarańczowy guzik oznaczony symbolem „𝖎”. Spowoduje to otworzenie dodatkowego okna, ze szczegółowymi informacjami.
TID znajduje się w umieszczonej na dole strony sekcji „Zestawy POS”. Po zapisaniu obu numerów wystarczy wybrać pomarańczowy przycisk „Powrót”, a znajdziemy się znów na liście wszystkich numerów OID.
⚠ Co ważne, nie możemy pomylić numerów przypisanych do danej lokalizacji. Użycie OID z pierwszej pozycji i TID z np. trzeciej na liście, w jednym terminalu poskutkuje niepowodzeniem, a transakcje kartą nie będą obsługiwane! TID i OID są kompatybilne unikalnie, działają tylko w ustalonych przez Polskie ePłatności kombinacjach parowych.